Kezdőlap / Cikkek / Törött kijelző | Félünk tőle, de nem teszünk ellene

Törött kijelző | Félünk tőle, de nem teszünk ellene

A Huawei 10 országban – köztük hazánkban – végzett felmérésben arra kerestek választ, hogy tulajdonosaik szerint milyen veszélyek fenyegetik a leginkább az okostelefonokat, és mi miatt viszik szervizbe készülékeiket. 

Érdekes – már-már ellentmondásos – eredményt produkált a Huawei felhasználók körében végzett felmérés: a magyar felhasználók mindössze fele védi a telefonja kijelzőjét attól, hogy az megsérül, mégis ennek az elemnek a rongálódásától tartanak a legjobban. Ez az arány azzal az adalékkal még inkább furcsa, hogy a megkérdezettek harmadánál már repedt, vagy tört kijelző. Azzal együtt, hogy a megkérdezettek 69%-a nem tudja elképzelni az életét már okostelefon nélkül, egy igen ambivalens végeredmény: féltjük, de nem védjük, annak ellenére sem, hogy az életünk nélkülözhetetlen része. 

A magyarok negyede nem tartja semmilyen tokban a mobilját, illetve telefonja kijelzőjét csak a válaszadók alig fele védi fóliával, ezzel kitéve a készüléküket az esetleges sérüléseknek. Annak ellenére, hogy – például a Gorilla Glass üvegekkel – egyre jobban igyekeznek a gyártók “ütésbiztos” elemekkel dolgozni, mindig jól jön egy extra réteg, ami védi a kijelzőt! Ami megintcsak furcsa, hogy mindössze a megkérdezettek 11 százaléka kötött valamilyen biztosítást az okostelefonja károsodása esetére – pedig sokszor rendkívül egyszerű ennek a megkötése, akár már a vásárlás pillanatában kérhető rá bizonyos viszonteladóktól. Az is kiderült, hogy a magyarok 75 százaléka még soha nem cseréltette ki telefonja előlapját annak ellenére, hogy 32 százalékuk már legalább egyszer betörte azt. A szervizektől való távolmaradás oka a hazai megkérdezettek válaszai alapján egyértelműen a pénztárcájukra fogható: a magyarok közel 92 százaléka úgy gondolja, hogy egy kijelzőcsere túlságosan drága, 41 százalék szerint pedig ennek a költségnek nem szabadna meghaladnia a piaci átlagárnak tartott 32 ezer forintot.

 A válaszadók többsége általánosságban túl sérülékenynek ítélik meg a mobilkészülékeket, valamint kifejezetten hajlamosnak tartják azokat a különböző meghibásodásokra. Az okostelefon-tulajdonosok elsősorban a készülékek gyártóitól várják a megoldást: a résztvevők 78 százaléka összességében elvárná, hogy strapabíróbb készülékeket fejlesszenek számukra és adott esetben megkíméljék a felhasználókat az emberi mulasztásból és balesetekből adódó károk javítási költségeitől is. A vásárlói mentalitás tehát inkább az “egyszer megvettem, ne kelljen hozzá extra dolgokat vennem, hogy jól tudjon működni” mondattal jellemezhető.

Comments

Kapcsolat Szikra Balázs

Talán ez is érdekel

TOP5 szimulátor, amire nehéz szavakat találni

Július 1-én debütált a Pigeon Simulator trailere a legnépszerűbb videómegosztó portálon és egyből… nos nagy …