Kezdőlap / Cikkek / TOP5 Vicces felhasználói segélykérés | Egy help deskes naplója

TOP5 Vicces felhasználói segélykérés | Egy help deskes naplója

Help Desk: Főnév; olyan embereket összegyűjtő hely, akik munkaidejüket arra áldozzák, hogy az informatika útvesztőiben ragadt embereknek átnyújtsák Ariadné fonalát.  A legegyszerűbb problémáktól, összetettebb kérdésekig, ezek az emberek a hétköznapi hősök…

… és néha komoly problémákkal kell megküzdeniük, nem csak azért, mert a Windows állít megoldhatatlannak tűnő talányokat eléjük, hanem néha már maguk a felhasználók sem egyszerű esetek. Mostani cikkünkben összegyűjtöttünk pár vicces esetet, ahol a technológia jelentette a legkisebb problémát a help deskes számára. A teljesség igénye kedvéért: nem csak a klasszikus „betelefonálós” help desk történetekből csemegézünk, lesz itt olyan sztori is, amikor a kolléga a helyszínen volt, a problémás esetnél.

  1. Az elveszett jelszó

Tegye fel a kezét az, aki még sosem felejtette el egyetlen jelszavát sem! Ugye? Nem látok egy kezet sem. A hétköznapi eseteknél maga a felhasználó is meg tudná oldani az új jelszó elintézését, viszont a céges platformokon ehhez legtöbbször az IT-s kollégák segítségére van szükség. Na, de mi a megoldás a következő kérésre:

“Nem emlékszem a jelszóra az e-mail fiókomhoz. Tudnál küldeni nekem egy új jelszót e-mailben?”

  1. Szó szerint vett utasítás

A floppy-időszak. Sokan talán már nem is emlékeznek ezekre a fekete kártyákra, az adattárolás egy korábbi szakaszából. Nos, volt olyan aki kellő emlékeket tett el ezekről a lemezekről. Egy IT-s legendáriumban olvasható, hogy az infos kolléga úgy adta át a floppy lemezt a kolleginának, hogy minden alkalommal készítsen biztonsági másolatot a floppyról, ha valami probléma lenne vele. Hat hónappal később jelezte a hölgy, hogy probléma van, mire mondta neki a szakértőnk, hogy akkor kerítse elő a biztonsági másolatokat. A hölgy erre egy stóc papírt vett ki az egyik fiókból…a floppy fénymásolataival.

  1. A megoldás közelebb, mint gondolnád

Amikor valaki újonnan vásárol számítógépet magának, óhatatlanul elkövetheti azt a hibát, hogy nem kapcsolja be a tápot, az első indítás előtt. Szegény help desk-esünk is erre gondolt először, majd az elosztót és a további áramforrásokat vizsgáltatta meg klienssel, aki arra panaszkodott, hogy nem indul a gépe. Egy-két perc után a következő hangokat hallotta a háttérből: „remélem hamarosan elmúlik az áramszünet”. Oh…

via GIPHY

  1. Egér mizéria

Manapság már kevesen tudnánk csak billentyűzettel elnavigálni a gépükön. Az egér későbbi megjelenése miatt, a korai szoftverek még a kiegészítő nélkülözésén alapultak, de a későbbiekben is volt még több felület, amin lazán tudtunk dolgozni az egér használata nélkül. Napjainkban viszont rendkívül fontos kiegészítő lett, így ha valaki hibát jelez az egerével kapcsolatban, akkor bizony menni kell. Történetünk IT-s kollégáját telefonon riasztják egy sérült egérhez. Vitt magával egy csere darabot, ha szükség lenne rá…nos, nem volt. Mikor odaért az irodához, a frusztrált kolléga jelezte neki, hogy nem működik és még irritáló piros fénnyel is világít. Segítőkész IT-sunk tehát a hasára fordította az egeret és röhögőgörcsök közepette távozott.

  1. Funkciógombok

A funkciógombok és a makró billentyűk rendkívül hasznos dolgok, de egy dolgot ne feledjünk el: a való életben nem működnek. Egy segítőkész szakember épp átsétált a cégéhez tartozó egyik irodán, mire az egyik asztaltól mérgesen felállt egy férfi és a következőket mondta: „Na végre már! Eltartott egy darabig mire kiértél… Már majdnem két órája nyomkodom az F1-et!”

A Windowsnál ez a „Súgó”, avagy angolul a „Help (segítség)” gomb…

Bónusz:

Nem csak az IT-s, vagy Help Desk-es kollégák, de a PC-szervizesek is megszenvedhetik egy-egy vásárló látogatását… ha más nem, a rekeszizmuk mindenképp:

– Hello, miben segíthetek?

– Szia, ehm, az a helyzet, hogy eltört a gépemen a pohártartó

– Ne haragudj, jól értettem? A pohártartó.

– Igen, az.

– Volt egy pohártartó a számítógépeden?

– Tudod, megnyomod egy gombot és előjön. Mondjuk nem volt egy túl stabil darab.

– …

Nem tudom, hogy hívjam-e a help desk-et…vagy csak simán be kéne dugnom?

 

Comments

Kapcsolat Szikra Balázs

Talán ez is érdekel

Legjobb 5G telefonok [2021]

Amikor beköszöntött az 5G korszak, elég nagy felhajtás volt körülötte, hogy káros az egészségre, elpusztulnak …