Top 5 játékmegjelenés – 2024. május

Idén a májusi megjelenések kicsit laposabbak tűnhetnek elsőre, de aztán rájövünk, milyen nagy címek is vannak a talonban. Nézzük is a listát, melyen nem csak 1-2 izgalmas címre találhatunk.

1. Indika

Megjelenés: 2024.05.02. (PC)

Az Indika egy történetvezérelt TPS kalandjáték, melyet az Odd Meter fejlesztett és a 11 Bit Studios adott ki. A sztori egy fiatal apácáról, Indikáról szól, aki önfelfedező útra kel a legváratlanabb társaságban. A játék egy groteszk, alternatív valóságú Oroszországban játszódik a 19. század végén, ahol a vallásos látomások ütköznek a rideg valósággal. Játékmenet szempontjából az Indika egy keveréke a felfedezésnek, a környezeti rejtvényeknek és némi platformingnek.

2. Homeworld 3

Megjelenés: 2024.05.13. (PC)

A Homeworld 3. része elég sokat váratott magára, hiszen az első rész 1999-es sikere után nem sokkal 3 éven belül megjelent a folytatás, míg a 3. részre 22 évet kellett várni. A Homeworld 3 egy valós idejű stratégiai játék (RTS), melyet a Blackbird Interactive fejleszt, és a Gearbox Publishing ad ki. A játék 18 évvel a Homeworld 2: Empire at War eseményei után játszódik időben. A játékosok ismét a kushan nép szerepében irányítanak űrhajókat és flottákat. A játékmenetben a klasszikus RTS-elemek lesznek ötvözi a modern technológiákkal, lenyűgöző grafikával és dinamikus csatákkal.

3. Ghost of Tsushima Director’s Cut

Megjelenés: 2024.05.16. (PC)

Az eleinte PlayStation exkluzív Ghost’s of Tsushima Director’s Cut végre PC-re is megjelenik a hónap közepén. Ez a verzió az Iki Island kiegészítővel együtt a Ghost of Tsushima teljes élményét nyújtja PC-n. Az említett kiegészítőben fel kell fedezni Iki szigetét, egy új régiót tele új történetekkel, küldetésekkel és kihívásokkal. Bekerült a Hantu-páncél, egy új legendás páncélzat, amely új képességekkel ruházza fel Jint. A PC-s verzió 21:9 és 32:9-es felbontásban is játszható, valamint NVIDIA DLSS és AMD FSR támogatást is tartalmaz a jobb teljesítmény és vizuális élmény érdekében.

4. Senua’s Saga: Hellblade II

Megjelenés: 2024.05.21. (Xbox Series X|S, PC)

Ez a játék a díjnyertes Hellblade: Senua’s Sacrifice folytatása lesz. A Ninja Theory által fejlesztett és az Xbox Game Studios által kiadott játék Senua brutális visszatérését követi nyomon a viking Izland mítoszai és kínjai között. A játékmenet várhatóan hű marad az előző részhez, ötvözve a harcot, a felfedezést és a pszichózis realisztikus ábrázolását. A játékosok ismét Senua bőrébe bújnak, aki ezúttal belső démonjaival és a külső sötétséggel is harcol majd, miközben megpróbálja megmenteni azokat, akik a zsarnokság borzalmainak áldozatául estek.

5. System Shock Remake

Megjelenés: 2024.05.21. (PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S)

A System Shock Remake az azonos című klasszikus cyberpunk sci-fi horror játék modern köntösbe bújtatott újjáélesztése. A Nightdive Studios fejlesztette és a Prime Matter adja ki. A történet 2072-ben játszódik a Citadel űrállomáson, ahol egy névtelen hacker büntetéseként el kell távolítania az etikai korlátokat a mesterséges intelligenciától, Shodantól. A hacker azonban hat hónappal később felébred, és szembesül a borzalommal: az űrállomás pusztulásnak indult, a folyosókon hullák hevernek, Shodan pedig megőrült, és a világuralomra tör.

Comments

Rólunk Orosz Mihály

A kiváló, 1984-es évjáratomnak köszönhetően a számítógépek, okostelefonok fejlődését korai korszakuktól kezdve figyelhettem egészen napjainkig. Már gyerekként nagy hatással voltak rám a sci-fi filmek és a bennük látható technológiák, melyek nagy része azóta valósággá is vált részben vagy teljes egészében. BASIC programozást 12 évesen a Commodore 64 korszakom óta tanultam, míg egészen 20-as éveim elejéig volt közöm Turbo Pascal, C++, HTML, PHP-hez is, s míg sokan azt állították nagy programozó leszek, én rájöttem, hogy csak addig szerettem programozni amíg nem mondták meg mit programozzak. A tanulmányaim folyamatosan informatika irányában voltak, a főiskola utolsó 1-1,5 évében pedig egy régi nagy álmom teljesült, egy egész számítástechnikai üzletet vezethettem. Én találtam ki milyen árut hozzanak, milyen áron adjuk, komplett konfigurációkat szereltem össze és szervizeltem. A fősuli végével online marketing irányba vitt az élet, ahol a HTML-nek még hasznát vettem. Gyerekkoromtól kezdve a Commodore 64, Schneider Color Personal Computer 664-en át az első Intel Celeron 266MHz-es processzorral megáldott PC-men keresztül volt mindenem, melyek az idő alatt folyton cserélődtek újabbnál újabbra. Ugyanígy az első telefonom 14 évesen kaptam, az egy Nokia 3310 volt, majd jöttek a polifonikus csengőhangos, színesebb kijelzős telefonok, később lett egy HP iPAQ H1940 zseb PC-m, amivel telefonálni nem lehetett, de ha BT-on összekötöttem a mobilommal, ami már tudott netet megosztani, akkor tudtam rajta böngészni, skype telefonálni. Váltig állítottam mindenkinek, hogy higgyenek nekem ez a jövő, nagy színes érintőkijelző, ilyenek lesznek a telefonok, majd rá pár évre megjelent az első iPhone. Kb. azóta haragszom az Apple-re, mert előadták, hogy ilyen még nem volt, holott nekem már évekkel előtte volt zseb PC-m, aminek létezett telefonos verziója is, az egyetlen különbség a felhasználói felület egyszerűsége volt. Az én első komoly okostelefonom a HTC Touch Pro volt, ami szerintem a mai napig igazán menő készülék. Mint a korábbi pocket PC-k ez is Windows Mobile operációs rendszerű volt, de készítettek rá egy felhasználóbarát kezelőfelületet. Utána sok mobilom volt míg el nem jutottam a jelenleg is használt Samsung Galaxy Z Fold2 készülékemhez, amit 2021 óta nyúzok „töretlenül”. Notebookom Microsoft Surface Pro 6, asztali gépem egy i9-es Intel, 16GB RAM, RTX 2070, de főként videóvágásra használom. Játszani PS5-ön szoktan és van hozzá PSVR2 is, ami igazán nagy előrelépést mutatott fel az elődhöz képest, mely bevezetett a virtuális valóság világába.