Kezdőlap / Cikkek / Azt hisszük, a videojáték a férfiak hobbija, pedig a hazai gamerek fele nő

Azt hisszük, a videojáték a férfiak hobbija, pedig a hazai gamerek fele nő

A magyarokban még mindig él az a kép, hogy a videojátékosok többnyire otthon ülő, egészségtelen életmódot élő, fiatal fiúk. Holott a játékosok fele nő és több, mint harmada 40 év feletti – ez derül ki az LG Magyarország legújabb országos kutatásából. A felmérés célja az volt, hogy rávilágítson a gamerekkel kapcsolatos sztereotípiák pontatlanságára és megmutassa a játékosok sokszínűségét.

A videojátékkal játszók magukról és egymásról alkotott véleményét vizsgálta az LG UltraGear országos, 18-65 évesekre reprezentatív kutatása. A vállalat a felméréssel a gamerek sztereotip megítélésének helytelenségére szeretné felhívni a figyelmet, és rámutatni arra, hogy a játék sokkal szélesebb körben elterjedt hobbi, mint gondolnánk.

Ezt gondolják, akik nem játszanak

A kutatás eredményei alapján a videojátékokkal nem játszók véleménye a gamerekről egyértelműen sztereotip: a válaszadók 86%-a inkább férfinak képzeli el a játékosokat, 77%-uk pedig inkább fiatalnak. A csoport gondolkodása egyéb jellemzők mentén is inkább sztereotip: a videojátékosokról azt gondolják, magányos, otthonülő emberek, akik nem sportolnak, a játékon kívül nincs hobbijuk, nem szívesen utaznak, illetve nem figyelnek oda a táplálkozásukra és a megjelenésükre.

Hétköznapi játékosok a gamerekről

A kutatásban az LG átlagos játékosoknak nevezte azt a csoportot, amelynek tagjai az elmúlt évben biztosan játszottak valamilyen videojátékkal. Az ő véleményük a gamerek neme és életkora tekintetében hasonlít a nem játékosokéhoz: a válaszadók 88%-a inkább férfinek képzeli el a gamereket, 84%-uk pedig inkább fiatalnak gondolja őket. Az átlagos játékosok már kevésbé gondolják otthonülő, magányos és egészségtelenül élő személyiségeknek a játékosokat, azonban még mindig inkább ebbe az irányba tolódik a játékosok megítélése ebben a csoportban is.

A gamerek is sztereotípiákat alkotnak magukról

Az aktív játékosok csoportját a kutatás eredményeinek kiértékelésekor azok alkották, akik a videojátékozást fontos időtöltésnek tartották az elmúlt egy évben. Érdekesség, hogy az ő megítélésük a leginkább sztereotip a saját csoportjuk nemét és életkorát illetően: a válaszadók 92%-a inkább férfinak gondolja a gamereket, 84%-uk pedig fiatalnak tartja őket. Bár az egyéb területeken (sport, bulizás, társaságkedvelés, mozgalmas életmód) ők gondolkodnak a legkevésbé sztereotip módon a játékosokról a három csoport közül, még e csoport tagjainak többsége is inkább tartja otthonülőnek a játékosokat.

A valóságban ugyanannyi nő játszik, mint férfi

A videojáték tehát a játékosok és a nem játékosok szerint is a fiatalok és a férfiak hobbija. A valóságban azonban a férfiak és nők aránya közel egyforma a gamerek körében hazánkban. A 18-29 évesek aránya 28%, a 30-39 éveseké 33%, a 40 éves vagy annál idősebb játékosok aránya pedig 39% volt a megkérdezett átlagos játékosok körében. Az aktív gamerek esetében hasonlóak az arányok: a válaszadók 37%-a 18-29 éves, 31%-a 30-39 éves, 32%-a pedig 40 éves vagy idősebb. Az átlagos játékosok körében a férfiak és nők aránya közel azonos (49 és 51%), és az aktívaknál sem tolódnak el drasztikusan ezek az arányok (férfiak: 58%, nők: 42%).

Más játékosokat magányosnak, magukat társaságkedvelőnek tartják a gamerek

Bár más gamereket magányosnak és otthonülőnek látnak, a játékosok – legyen szó hétköznapi vagy aktív gamerekről – magukról azt gondolják, hogy társaságkedvelőek, szeretnek utazni, a játékon kívül is vannak hobbijaik, és fontos számukra a külső megjelenésük. A játékosok és nem játékosok nagyon hasonlóan vélekednek magukról – legyen szó táplálkozásról, sportról, bulizásról, társasági életről, utazásról, jövőbeli tervekről, hobbikról, megjelenésről vagy barátságról. A kutatás eredményei alapján az egyetlen látható különbség, hogy az egészséges táplálkozást tekintve a nem játszóknak, míg a hobbik számát tekintve a játékosoknak van pozitívabb önképe – azonban ez sem kiugró eltérés. A valóságban tehát gamerek és nem gamerek hasonlóan élnek, és hasonlóan gondolkodnak magukról. A játék a sztereotípiákkal ellentétben pedig önmagában nem zárja el a játékosokat a külvilágtól, és nem vezet magányos életmódhoz.

Érdekesnek találtad a közvéleménykutatás eredményét? Szeretnél hasonló tartalmakat olvasni? Nézd meg a Notebook.hu kutatását: Friss felmérés: A munkavállalók 84%-a a hibrid (home office/iroda) munkavégzés mellett voksol

Comments

Kapcsolat Notebook.hu Marketing

Talán ez is érdekel

Top 5 játékmegjelenés 2021. augusztus

A nyár utolsó hónapját kell már csak kibírnunk, hogy kezdetét vegye az őszi kánaán, és …