PlayStation VR2 megjelenés

A Sony PlayStation konzol eddig az egyetlen, mely VR -al is rendelkezik és bizony az első VR után elérkeztünk 2023-ba, amikor is február 22-én megjelenik a PS VR2, amely elképesztő tulajdonságokkal fog rendelkezni, mely mérföldkövekkel repít minket előre a Virtuális valóság világában.

Hogy mire lesz képes a PlayStation VR2?

4K HDR kijelző – Ennek hála tűéles képet és gyönyörű színeket, valamint szuper feketét fogunk kapni, ami a normál VR-ban inkább csak szürke volt.

Tempest 3D hangzás – A Tempest 3D-nek köszönhetően egy sztereó fülessel is tökéletesen be fogjuk tudni határolni a körülöttünk zajló események hangjainak irányát.

Haptikus visszacsatolás – Ahogy a PS5 új kontollerében is érezhettünk a kontrolleren különböző rezgéseket, így azt megkapjuk a PS VR2 kontrollerein is.

110 fokos látómező – Csökken a búvár effektus, hiszen nagyobb látómezőt kapunk, így a szemünkkkel bármerre nézhetünk határtalanul.

Adaptív trigger – A ravaszok ellenállását is a játékok maguk állítják a kezünkben lévő tárgyaknak, a fegyvereknek megfelelően.

Finger touch detection – A gombok nem csak a nyomást, de az érintést is érzékelik, mely szintén hozzájárul majd a jobb virtuális élményhez.

Foveated rendering – A játékok minél energiahatékonyabb futtatásához amerre nézünk, ott sokkal inkább lerendereli majd a motor a tájat, így mi mindig a tökéletes képet kapjuk. Míg pl. a hátunk mögé eső terület alacsonyabb renderelést kap amíg oda nem nézünk.

Eye tracking – Talán az egyik legmenőbb fejlesztés, hogy folyamatosan figyeli majd a headset a szemmozgásunkat, hogy merre nézünk. Így pontosan a szemünkbe tudnak nézni a karakterek, vagy akár egy menüt is tudunk kezelni csak a tekintetünkkel, vagy ha célba akarunk dobni, akkor is hatékony szerepet kap.

Headset feedback – haptikus visszajelzést kaphatunk a fejünkön lévő PS VR2-től is, ezzel érzékeltetve egy robbanást, reteszeket, egy méhrajt körülöttünk vagy akár ha fejbevágnak a játékban.

Az előző VR gyerekbetegségei, amit el lehet felejteni

Az első PlayStation VR is lehengerlő volt, de az igazán nagy hátránya talán a VR és kontrollerek térben való pozícionálására használt fények és az ennek lekövetésére szolgáló PS kamera volt. Amint kikerült a kamera képéből a move kontroller vagy bármi került a kamera és a kontrollerek esetleg a headset közé, máris zavar lépett fel a térben. Arról nem is beszélve, hogy becsillanó felület, tükör, közvetlen napfény sem volt jó hatással erre a követési technológiára. Ehhez képest hatalmasat lépett előre a PS VR2, hiszen itt már kamerák a VR-ban vannak és azok követik le a környezetünket és a kontrollereket, így szinte lehetetlen, hogy az útjába kerüljön bármi.

Maga a VR felbontása is hagyott némi kívánnivalót maga után, de az még elviselhető volt. A nagyobb problémát inkább az okozta, hogy nem volt elég erős még egy PS4 Pro sem ahhoz, hogy nagyobb felbontásban lehengerlő grafikát kiemelkedő felbontásban nyújtsanak a VR-nak. A VR2-nél a felbontás 4K-ra vált, ráadásul HDR minőségben élvezhetjük és a PS5 erős hardvere kellő erőt fog biztosítani a Playstation VR2 meghajtásához.

PS VR2 kicsomagolás

A Sonytól a napokban kaptunk egy kicsomagolós videót is, ahol megtekinthetjük, hogy pontosan mit is rejt majd a PlayStation VR2 doboza:

Szeretnél egy PlayStation VR2-t? Rendeld elő még most, február 22. előtt, vagy vedd meg, ha már megjelent.

Comments

Rólunk Orosz Mihály

A kiváló, 1984-es évjáratomnak köszönhetően a számítógépek, okostelefonok fejlődését korai korszakuktól kezdve figyelhettem egészen napjainkig. Már gyerekként nagy hatással voltak rám a sci-fi filmek és a bennük látható technológiák, melyek nagy része azóta valósággá is vált részben vagy teljes egészében. BASIC programozást 12 évesen a Commodore 64 korszakom óta tanultam, míg egészen 20-as éveim elejéig volt közöm Turbo Pascal, C++, HTML, PHP-hez is, s míg sokan azt állították nagy programozó leszek, én rájöttem, hogy csak addig szerettem programozni amíg nem mondták meg mit programozzak. A tanulmányaim folyamatosan informatika irányában voltak, a főiskola utolsó 1-1,5 évében pedig egy régi nagy álmom teljesült, egy egész számítástechnikai üzletet vezethettem. Én találtam ki milyen árut hozzanak, milyen áron adjuk, komplett konfigurációkat szereltem össze és szervizeltem. A fősuli végével online marketing irányba vitt az élet, ahol a HTML-nek még hasznát vettem. Gyerekkoromtól kezdve a Commodore 64, Schneider Color Personal Computer 664-en át az első Intel Celeron 266MHz-es processzorral megáldott PC-men keresztül volt mindenem, melyek az idő alatt folyton cserélődtek újabbnál újabbra. Ugyanígy az első telefonom 14 évesen kaptam, az egy Nokia 3310 volt, majd jöttek a polifonikus csengőhangos, színesebb kijelzős telefonok, később lett egy HP iPAQ H1940 zseb PC-m, amivel telefonálni nem lehetett, de ha BT-on összekötöttem a mobilommal, ami már tudott netet megosztani, akkor tudtam rajta böngészni, skype telefonálni. Váltig állítottam mindenkinek, hogy higgyenek nekem ez a jövő, nagy színes érintőkijelző, ilyenek lesznek a telefonok, majd rá pár évre megjelent az első iPhone. Kb. azóta haragszom az Apple-re, mert előadták, hogy ilyen még nem volt, holott nekem már évekkel előtte volt zseb PC-m, aminek létezett telefonos verziója is, az egyetlen különbség a felhasználói felület egyszerűsége volt. Az én első komoly okostelefonom a HTC Touch Pro volt, ami szerintem a mai napig igazán menő készülék. Mint a korábbi pocket PC-k ez is Windows Mobile operációs rendszerű volt, de készítettek rá egy felhasználóbarát kezelőfelületet. Utána sok mobilom volt míg el nem jutottam a jelenleg is használt Samsung Galaxy Z Fold2 készülékemhez, amit 2021 óta nyúzok „töretlenül”. Notebookom Microsoft Surface Pro 6, asztali gépem egy i9-es Intel, 16GB RAM, RTX 2070, de főként videóvágásra használom. Játszani PS5-ön szoktan és van hozzá PSVR2 is, ami igazán nagy előrelépést mutatott fel az elődhöz képest, mely bevezetett a virtuális valóság világába.