Nincs egy kicsit eleged abból, hogy manapság már annyi minden „smart”? A 2017-es CES-t, azaz a Consumer Electronics Show-t Las Vegasban rendezték meg és egyesek bizony meglepő újdonságokkal rukkoltak elő.
Mindenhol csak a smart ment: okosalsónadrág, okospárna, okosüveg, okoszuhany, okosfürdőkacsa, okosfogkefe, okosteáscsésze. A technológia lassan minden lépésünkről tud, és ez kezd fárasztóvá válni.
A világnak tényleg szüksége van okoshajkefére?
Manapság nem létezik olyan vállalat, mely ne használná ki, hogy a XXI. században létezik egy nagyon divatos szó: a „smart”. Még azok a cégek is készítenek okosakármit, melyeknek semmi közük nincs a technológiához. Jó példa erre a L’Oreal.
A francia vállalat a Withings-szel összefogva alkotta meg a világ első intelligens hajkeféjét. Hogy mitől okos a kefe? Attól, hogy fésülködés közben adatokat gyűjt. Manapság minden „smart” akar lenni, minden össze akar kapcsolódni mindennel. A készítők szerint az intelligens hajkefe csupán csak ezen rendszer része.
A valóság egyszerre kegyetlen és reális: hirtelen drága (az intelligens hajkefe 200 dollárt ér) és abszurd tárgyakkal találkozunk, ugyanakkor előnyt is jelenthet az, hogy a technológia minden lépésünkről tud.
Adatvédelem a reflektorfényben
Ezen intelligens eszközök veszélyei egyértelműek, ez is volt a központi témája egy biztonsági szakértő beszédének (Retail Surveillance) a Chaos Communication Congress-en.
A szakember arról beszélt előadásában, hogy a személyes és az online vásárlás manapság számos veszélyt jelent a fogyasztókra nézve: hogy hol járunk, árulkodik ízlésünkről. A technológia mindent tud rólunk. Okostelefonunkat bemérhetik, és még akkor is, ha nem online vásárolunk, kiderülhet, mit veszünk épp.