Meta új AI-asszisztense: Llama 3 és integrált keresés


A Meta új kihívót állít a ChatGPT számára a mesterséges intelligencia alapú chatbotok piacán. A Meta AI-asszisztens mostantól beépül az Instagram, a Facebook, a WhatsApp és a Messenger platformokba is a Verge írása szerint.

Az asszisztens emellett egy saját weboldalt is kap a meta.ai címen, azonban Magyarországon még nem elérhető.

Mark Zuckerberg bejelentette, hogy fejleszteniük kell ahhoz, hogy versenybe szálljanak az OpenAI által fejlesztett ChatGPT-vel. Ezért továbbfejlesztették nyílt forráskódú nyelvi modelljüket, amit Llama 3 nevet viseli. A cégvezető szerint ez a modell már most jobb teljesítményt nyújt különböző tesztek során, mint a versenytársak.

A bejelentéssel két kisebb Llama 3 modell jelenik meg, mind a Meta AI-asszisztensben, mind pedig külső fejlesztők számára. A következő hónapokban pedig egy nagyobb, multimodális verzió is elérhető lesz a nagyközönség számára. A Meta célja, hogy rövid időn belül elérje a több mint 3 milliárd napi felhasználót.

Mi az újdonság?

A Meta mesterséges intelligenciáért felelős vezetője, Ahmad Al-Dahle jelezte, hogy a Meta AI-asszisztens az egyetlen chatbot, amely integrálja a Bing és a Google valós idejű keresési eredményeit, és keresésenként dönti el, hogy mikor melyiket használja.

Emellett frissítették a képgenerálást, hogy lehetővé tegyék animált GIF-ek létrehozását.

Bár még nem globálisan elérhető, az USA mellett már több tucat országban kipróbálható a szolgáltatás. Magyarországon azonban még várni kell, egyelőre nincs pontos dátum, hogy mikortól használhatjuk.

Zuckerberg jelezte, hogy mielőtt megjelenne a legfejlettebb Llama 3 verzió, először több frissítésre lesz szükség a kisebb modelleknél. Érdekes megjegyzés, hogy a modell nem a Meta-felhasználói adatokból épül fel, hanem nyilvános internetes és mesterséges intelligencia által generált adatokból.

Comments

Rólunk Orosz Mihály

A kiváló, 1984-es évjáratomnak köszönhetően a számítógépek, okostelefonok fejlődését korai korszakuktól kezdve figyelhettem egészen napjainkig. Már gyerekként nagy hatással voltak rám a sci-fi filmek és a bennük látható technológiák, melyek nagy része azóta valósággá is vált részben vagy teljes egészében. BASIC programozást 12 évesen a Commodore 64 korszakom óta tanultam, míg egészen 20-as éveim elejéig volt közöm Turbo Pascal, C++, HTML, PHP-hez is, s míg sokan azt állították nagy programozó leszek, én rájöttem, hogy csak addig szerettem programozni amíg nem mondták meg mit programozzak. A tanulmányaim folyamatosan informatika irányában voltak, a főiskola utolsó 1-1,5 évében pedig egy régi nagy álmom teljesült, egy egész számítástechnikai üzletet vezethettem. Én találtam ki milyen árut hozzanak, milyen áron adjuk, komplett konfigurációkat szereltem össze és szervizeltem. A fősuli végével online marketing irányba vitt az élet, ahol a HTML-nek még hasznát vettem. Gyerekkoromtól kezdve a Commodore 64, Schneider Color Personal Computer 664-en át az első Intel Celeron 266MHz-es processzorral megáldott PC-men keresztül volt mindenem, melyek az idő alatt folyton cserélődtek újabbnál újabbra. Ugyanígy az első telefonom 14 évesen kaptam, az egy Nokia 3310 volt, majd jöttek a polifonikus csengőhangos, színesebb kijelzős telefonok, később lett egy HP iPAQ H1940 zseb PC-m, amivel telefonálni nem lehetett, de ha BT-on összekötöttem a mobilommal, ami már tudott netet megosztani, akkor tudtam rajta böngészni, skype telefonálni. Váltig állítottam mindenkinek, hogy higgyenek nekem ez a jövő, nagy színes érintőkijelző, ilyenek lesznek a telefonok, majd rá pár évre megjelent az első iPhone. Kb. azóta haragszom az Apple-re, mert előadták, hogy ilyen még nem volt, holott nekem már évekkel előtte volt zseb PC-m, aminek létezett telefonos verziója is, az egyetlen különbség a felhasználói felület egyszerűsége volt. Az én első komoly okostelefonom a HTC Touch Pro volt, ami szerintem a mai napig igazán menő készülék. Mint a korábbi pocket PC-k ez is Windows Mobile operációs rendszerű volt, de készítettek rá egy felhasználóbarát kezelőfelületet. Utána sok mobilom volt míg el nem jutottam a jelenleg is használt Samsung Galaxy Z Fold2 készülékemhez, amit 2021 óta nyúzok „töretlenül”. Notebookom Microsoft Surface Pro 6, asztali gépem egy i9-es Intel, 16GB RAM, RTX 2070, de főként videóvágásra használom. Játszani PS5-ön szoktan és van hozzá PSVR2 is, ami igazán nagy előrelépést mutatott fel az elődhöz képest, mely bevezetett a virtuális valóság világába.