Kezdőlap / Cikkek / 9+1 tipp a tökéletes Storyhoz!

9+1 tipp a tökéletes Storyhoz!

Ha gyakran használod az Instagramot, akkor valószínűleg feltűnt már, hogy a különböző képek posztolása mellett lehetőség van rövidebb történetek megosztására is. Ezek a sztorik pedig az összes Instagramon elvégzett kutatás szerint borzasztóan népszerűek. 2017-ben például több mint 300 millió ember nézte a különböző történeteket naponta. Ez pedig azt jelenti, hogy ha egy kisebb cégként, esetleg influencer-palántaként több elérést akarsz szerezni, szeretnéd, hogy az emberek kövessék az oldaladat, nem árt, ha megtanulod használni az Insta storykat is! A most következő 9+1 tipp pedig ebben segít Neked!

1. Az egyik legfontosabb: a helyszínmegjelölés!

Igen mi is tudjuk: nyilván nem véletlenül rakták bele a programba a helyszínmegjelölést, azonban nem árt hangsúlyozni fontosságát. Különböző felmérések szerint ugyanis azok a történetek, amelyekben szerepel a helyszín, körülbelül 50%-kal több megtekintést kapnak. Ehhez még csapjuk hozzá a megfelelő hashtageket is, és máris garantált a siker (magasabb nézettség, több esély a követők szerzésére).

2. Mondj igent a kérdésekre!

Az emberek imádják, ha kikérik a véleményüket valamiről. Azt pedig még jobban, hogy ha a választ nem kell hosszan kifejteni (a közönség általában a lényegre törő és egyszerű megoldás híve). Így az Instagram Poll (szavazás) tökéletes eszköz arra, hogy a történeteidben is kommunikálni tudj velük. Elég, ha egy borzasztó egyszerű kérdést felteszel (nyilván olyat, ami kapcsolódik Instagram oldalad témájához), és várd az eredményt!

3. Bátorítsd az embereket a poszt-értesítések bekapcsolására!

Egy másik nagyon jó példa arra, hogy hogyan tudod könnyen növelni az eléréseidet, sőt akár új embereket is szerezni. A poszt-értesítések bekapcsolásával ugyanis az emberek minden egyes alkalommal kapni fognak majd értesítést abban az esetben, ha új posztot teszel ki.

4. Mutasd meg a hangulatod!

Abban mindenki egyet ért, hogy nem egyforma az összes nap. Így az Instagram történetek is lehetnek néha nyersek, emberiek. Nem kell mindig a tökéleteset mutatnod. Amikor például sietned kell valahova (egy megbeszélésre vagy akár egy eseményre) nyugodtan csinálhatsz jó pár sztorit arról, hogy miért nem vagy elérhető mostanában, mi történik a színfalak mögött.

5. Exkluzív betekintés a legújabb projektekbe

Ha a céged elérte már azt a pozíciót, hogy egy új, teljesen saját termékkel áll elő, akkor az Insta sztorikat könnyedén használhatod arra is, hogy kisebb részleteket, kedvcsinálókat mutass a közönségnek a termékről. Ezek lehetnek rövid videók, vagy fotók is (itt nincsen preferált formátum, mindkettőt nagyon szokták szeretni az Instagram-felhasználók).

6. Használj matricákat!

Lehet, hogy bagatell dolognak tűnik, esetleg nem gondolod professzionálisnak a matricák használatát, pedig nem így van! Nagyon sokat tudnak segíteni, feldobják a kompozíciót, és ahogyan azt már az előbb is írtuk, nem kell mindig a tökéletességre menni. Elgondolkodhatsz például abban is, hogy bevezetsz egy napot, amikor csak matricákat használsz.

7. Reklámozd a legújabb posztodat!

Ezzel a jelenséggel valószínűleg a magyar közönség is gyakran találkozik, ami nem is csoda, mert hasznos kis dologról beszélünk. Amikor nem szeretnéd elárasztani különböző hashtagekkel a legújabb posztodat, akkor is könnyedén szerezhetsz rá kedveléseket. A teendőd csupán annyi, hogy az Instagram oldaladról készítesz egy screen shotot, és a legújabb posztot kitakarod. Már csak egy figyelemfelkeltő szöveg (ide kattints, nézd meg a legújabb posztomat…stb.) esetleg egy matrica kell rá, és mehet is ki az Instagram sztoriba!

8. Mutasd meg, hogy mit és hogyan dolgozol!

Az emberek szeretik, ha bennfentesnek érezhetik magukat. Így az egyik legfontosabb, hogy a termékeden kívül téged is picit jobban megismerjenek. Ha influencer szeretnél lenni, akkor például azt, hogy mivel foglalkozol, mit dolgozol. Ha van egy adott terméked, akkor arról érdemes infókat megosztani velük az Insta sztorikban, hogy a gyártási folyamat hogyan zajlik, miként készül el a szóban forgó árucikk és így tovább.

9. Mi is folyik a színfalak mögött?

Ez a tipp az előzőhöz hasonlóan egyfajta exkluzivitást ad a követőidnek illetve azoknak, akik megnézik az adott Instagram sztorit. Egy-egy képpel, rövid videóval nagyszerű színfalak mögötti betekintést tudsz nyújtani nekik!

 +1: irány az élő!

Ez főként azoknak szól, akik nem olyan régen vágtak bele az Instagram világába, de szeretnének nagyobb követőtábort kiépíteni. A legtöbb közösségi oldal nagyon tolja az élő adásokat, amivel megpróbálják arra sarkallni az embereket, hogy tudassák követőikkel, éppen mi is történik velük. Ez a funkció pedig szinte mindenkinek jó: a nézőnek, mert jobban megismerheti az adott személyt, de magának az Insta oldal üzemeltetőjének is, mert közvetlenül kommunikálhat követőivel, sőt akár újakat is szerezhet. Azért az fontos, hogy ne ijedj meg, az, ha az első pár alkalommal 10-20 néző lesz csupán. Mint mindenhol, itt is kell egy kis idő, hogy oda találjanak a követőid az élő adásodra.

Kedveld a Facebook oldalunkat, vagy csatlakozz hozzánk az Instagramon!

Comments

Kapcsolat Tarcsi Szilvia

Talán ez is érdekel

Telefonokkal csalt áfát – lecsapott a NAV

Bűnszervezetre csapott le a NAV Pécsett, 9 személyt állítottak elő. A vád áfacsalás – méghozzá …