Kezdőlap / Cikkek / Hogyan vesz iPhone-t a magyar?

Hogyan vesz iPhone-t a magyar?

Az idő múlásával változnak vásárlási szokásaink. Irtó elcsépeltnek tűnik a „felgyorsult világunkban” kifejezés, de mégis sok mindent elmond a hétköznapjainkról, sőt akár arról is, hogy hogyan szeretnénk hozzájutni a legjobb telefonokhoz és számítástechnikai eszközökhöz. A tavalyi év tapasztalataiból kiindulva, megpróbáljuk megfejteni: „hol, hogyan és mi alapján dönt a magyar vásárló, amikor iPhone-t vásárol?”.

iPhone tesztek és összehasonlítások: A vásárlás kulcsa a felkészülés

Az internet csodája, hogy pillanatok alatt tudunk annyi információt szerezni egy adott témában, mint amit korábban az FBI csak hónapok alatt tartó nyomozással tudott összeszedni. Az iPhone-ok vásárlásánál a termékbemutatók, tesztek és összehasonlítások olvasása, vagy nézése az egyik kulcs feladat. Az írásos tesztek lényege az, hogy a termékleírásokon túl olyat is olvashassunk a telefonokról, ami tényleg érdemben segíti a döntésünket. Látni a teljesítménybeli különbségeket, valós tesztfelvételeket kapni a kameráktól, vagy csak szimplán látni valakinek a kezében egy videón keresztül? Erre mind lehetőséget biztosítanak a különböző tech-újságírók, blogerek és tech-videósok – ahogyan nálunk is számos termék tesztet megnézhettek YouTube csatornánkon. Rendkívül népszerűek az összehasonlító videók, ahol a korábbi kiadások közötti különbségeket vizsgálhatjuk (megéri-e iPhone 7-est venni, vagy spóroljak egy X-re?) és a bolygónkat mozgató örök vita (iPhone vagy Android) tárgyát elemezgethetjük. Ezeknek az igényeknek a kiszolgálására már a vezető tech-forgalmazók is ráéreztek.

iPhone megjelenések: avagy a trendkövetés csodája

Megfigyelhető, hogy az új kiadások megjelenésénél az Apple termékeket forgalmazó cégek eladásai látványosat ugranak. Nézzük csak szimplán az iPhone-ok eladásait, amiknél egy átlagos hónap (értsd: nincs új bejelentés, új modell, vagy kiegészítő) bevételéhez mérten, egy új modell megjelenésénél négy-ötszörös is lehet a pénzmozgás (eszközök számában ez annyit jelent, hogy ha egy disztribútor 20 terméket ad el egy „standard hónapban”, az a megjelenések havában akár 80-100-ra is nőhet). Ez egy rendkívül egyszerű képlet, hiszen a vásárlókat mindig érdekli az újdonság és a trendek követése: mindig a legújabb, legtöbbet tudó és a legmenőbb eszközre van szükség.

Telefon rendelés online: Boltba menni már nem menő

Ahogy a fenti bekezdésben már esett erről szó: imádunk infókat böngészni a telefonokról, de úgy tűnik, ha már a gép előtt vagyunk, akkor ott meg is vesszük az adott eszközt. Egy jól felépített webshopban pillanatok alatt rátalálsz a márkára, modellre és annak megfelelő kiadására. Kézben még nem tartottad, de a netes leírásoknak hála már megfelelő információ birtokában vagy a vásárláshoz. Miért is érdemes a netes tranzakciókkal élni? Rengeteg, időszakos és állandó akcióval szoktak jelentkezni a legnagyobb magyar forgalmazók, amik nem csak papíron hangoznak jól, hanem tényleg jelentenek is hasznot számunkra. Az online vásárlások száma ennek megfelelően évről-évre növekszik, az elmúlt évek felmérése szerint 2018-ban a másfélszerese lett a cégek által lebonyolított tranzakciók száma.

Részletfizetés: Egyben csak ritkán

Lássuk be, az árcédula manapság a top-termékeknél elég látványos fintort tud arcunkra formálni, de a cserébe kapott minőségért sokan így is hajlandóak belevetni magukat egy-egy vásárlásba. A részletfizetés és a különböző áruhitelek igénylésének aránya az Apple eszközök esetében (itt értsük a notebookokat, táblagépeket és telefonokat) értelem szerűen igen magas… talán nem meglepő, hogy egy összegben kevesebben csengetik ki ezt a pénzt.

Nálunk mindig vehettek iPhone-t részletre, számos akcióban akár 0%-os THM-el, csak pár kattintással az iPhone kínálatunkból.

Comments

Kapcsolat Papp Alexandra

Talán ez is érdekel

Törött kijelző | Félünk tőle, de nem teszünk ellene

A Huawei 10 országban – köztük hazánkban – végzett felmérésben arra kerestek választ, hogy tulajdonosaik …