Kezdőlap / Egyéb / Maximum 80 ezer Ft juthat egy okostelefonra! De ez is kiderült: nincsenek titkaink a mobilban a párunk előtt.

Maximum 80 ezer Ft juthat egy okostelefonra! De ez is kiderült: nincsenek titkaink a mobilban a párunk előtt.

A magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit párjuk előtt, sokan azt is megengedik, hogy partnerük belenézzen az üzenetekbe, Facebook profiljukba – derült ki a notebook.hu kutatásából. Mint ahogy az is, hogy kevésbé számít a márkahűség; a mobilinternet még nem alap; és 150 ezer Ft alatt szeretnénk megúszni a laptopot, míg telefonnál 80 ezer Ft a lélekhatár.

Ha valami nem hiányozhat a nyaralás alatt, az a telefon. Egyértelmű, hogy akinek van és elutazik, az magával viszi, a válaszadók csupán 29%-a pakolja be a nagyobb méretű notebookot és csupán 26%-a a tabletet. Ami viszont érdekesség, hogy a férfiak nagyobb arányban (33%) viszik magukkal – talán dolgozni – a laptopjukat, még a hölgyeknél ez az arány csak 23%, és inkább a kisebb méretű táblagépre voksolnak. De mi a helyzet az egyéb szokásokkal és tervekkel?

notebook_infografika_mit_viszel_magaddal_nyaron_v1

A notebook.hu online kérdőívét kitöltő, közel 15 ezer válaszadó 42%-a nyilatkozott úgy, hogy tervez idén új okostelefont vásárolni, míg notebookra 43% költött vagy költ majd idén. Míg a 18-24 éveseknél a legerősebb a notebook vásárlási kedv (51%), addig okostelefont a legnagyobb arányban a 14-18 évesek (46%) terveznek idén beszerezni. A tablet a legkevésbé kelendő, de mégis a 25-39 éves korosztályból a megkérdezettek 22%-a nyilatkozott úgy, hogy beszerez idén egy-egy ilyen eszközt.  A vásárlás oka leginkább a meglévő gép elavultsága (58%) vagy balesete (27%), a kihagyhatatlan akciók és a trendkövetés kevésbé számít (9% és 5%).

Mennyi az annyi?

Bár mindkét nem igyekszik az olcsóbb középkategória árszintjén lavírozni – okostelefonra átlagosan kb. 80 ezret, notebookra 140 ezret, tabletre 62 ezret szánunk –, mégis jelentős eltérés van férfiak és nők között az elektronikai eszközöket érintő összegek tekintetében.

notebook_infografika_mennyit_adnal_kutyure_v1 (2)

Míg előbbi okostelefonra közel 90 ezer forintot is hajlandó lenne költeni, úgy nők esetében ez az összeg maximum 70 ezer forint. Még szembetűnőbb a különbség a notebookoknál: a férfiak közel 160 ezer forintot is áldoznának egy új gépért, a nők maximum 118 ezerben gondolkodnak. Tablet esetében is a férfiak költenének többet, 65 ezer Ft körül, a hölgyek pedig csupán 58 ezer Ft-ot szánnának rá.

notebook_infografika_mennyit_adnal_okostelefonra_nem_v1

A fenti összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek. Legtöbbet könnyedén a 14–24 éves korosztály adna telefonért, tabletért vagy notebookért: telefonra akár 94 ezret is, de a 100 ezres lélektani határt ők sem lépnék át. Ezzel szemben az 50-59 évesek már csak 54 ezer forint körüli összegben, míg a 60+ korosztály 49 ezer forintban merne gondolkodni új okostelefon esetén.

notebook_infografika_mennyit_adnal_kutyure_kor_v1

Hol és mit vásárolunk szívesebben?

A kutatás eredménye szerint a márkahűség csak annyira számít, hogy ár-érték arányban legyen a kiválasztott elektronikai eszköz. A válaszadók 65%-a több márkát is használ vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, hogy mikor melyik brandet választja. Okostelefonnál legnépszerűbb a Samsung lett (33%), őt a Sony (12%), az Apple (10%) és a Nokia (10%) követi. A feltörekvő Huawei telefonmárkát a megkérdezettek 8%-a használja.

notebook_infografika_milyen_markaju_telefon_v1

A tabletek versenyét ugyancsak a Samsung vezeti a kérdőíves listán (25%), a második helyen az Asus (10%) és az Apple (10%) termékei állnak. A dobogó harmadik helyére pedig a Lenovo állhat fel 9%-kal.

notebook_infografika_milyen_markaju_tablet_v1

Notebookok esetében a legtöbb válaszadó az Asust jelölte meg (21%), második a Lenovo (16%), harmadik az Acer (15%) lett. Ezenkívül még érdemes megemlíteni, hogy a megkérdezettek 14%-ának HP, míg 12%-ának Dell notebookja van otthon. Apple MacBookot csak a válaszadók 3%-a tart otthonában.

notebook_infografika_milyen_markaju_notebook_v1

Meglepő, hogy az interneten, webshopban vásárolt elektronikai eszközök aránya a válaszadók körében alacsonyabb, mint várnánk, csupán 34%, míg 66% válaszolt úgy, hogy inkább üzletben, személyesen vásárol „kütyüket”. Hasonló arányt mutatott korábban az Odor Motor robogó alkatrész webáruház kutatása is. A férfiak egyébként jóval nyitottabbak az internetes vásárlásra: elektronikai eszközt 41%-uk vásárolt már webshopban, míg a nőknél ez az arány csak 24%. Kor szerinti bontás alapján – nem meg lepő módon – a 14-39 évesek nyitottabb az online vásárlásra (37-39%).

notebook_infografika_hol_szoktal_elektroniait_v1

Sms-re már nem költünk, mobilinternetre pedig még nem

Az online kutatás kitért arra is, ki mit használ üzenetküldésre, valamint navigálásra az okostelefonon. Talán nem meglepő az eredmény, miszerint a Facebook Messenger – amely az elmúlt időszakban önálló, multifunkciós platformmá alakult – 85%-kal magasan verte a hagyományos sms-t (59%), de a Viber is jól szerepelt 38%-kal. A Skype és a WhatsApp már kevésbé erőteljes, előbbi 19%, utóbbi 7%-ot képvisel a felmérésben.

notebook_infografika_hogyan_kuldesz_uzenetet_v2

Közlekedést segítő alkalmazások tekintetében a Google Maps elsöprő többséggel (53%) győzött, őt az IGO (15%), a Waze (13%) és az Über (6%) – béke poraira – követi. Az 50 év felettiek több mint fele viszont nem használ semmilyen alkalmazást.

notebook_infografika_kozlekedes_v1

A mobilinternet azonban továbbra is érzékeny (vagy inkább hiányzó) téma: a válaszadók 26%-a nyilatkozott úgy, hogy nem rendelkezik mobilinternet csomaggal, akiknek pedig van, azok sem a nagyobb adatforgalmat biztosító keretet használják (21% a 150-500 MB javára).

notebook_infografika_van_mobilinternet_a_mobilod_v1

Alig szelfi

Bár mindannyian tapasztalhatjuk, mennyire képesek a szelfik elárasztani Facebook üzenőfalunkat és hírfolyamunkat (főleg nyáron nagyrészt a hölgyek esetében), a kérdőív női válaszadói csak nagyon ritkán (34%) vagy egyáltalán nem (30%) szoktak szelfizgetni! Hozzá kell tenni, hogy szelfi témában azért a nők erősebbnek bizonyultak az uraknál, bár nem sokkal előzik meg őket: a szelfimániára igennel válaszoló hölgyek 8%-ot képviselnek, míg az urak 5%-ot. Nem meglepő tény, hogy a legerősebb szelfiseket a 14-17 évesek között találtuk.

notebook_infografika_mennyire_vagy_szelfimanias_v1

Titkok nélkül – egy kis bulvár

Megengednéd, hogy párod belenézzen a mobilodba, és elolvassa az üzeneteidet? Nos, a notebook.hu válaszadóinak 47%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs titkolnivalója a telefonján, így párja bármikor belenézhet akár az sms-ekbe, akár személyes Facebook profiljába. A felmérésben résztvevők 33%-a válaszolta azt, hogy bár megengedné a kíváncsiskodást, párjának nem szokása a személyes dolgaiban kutatni. Csupán 20% vélte úgy, hogy a telefon (és a benne lévő üzenetek) abszolút magánügy és nem tartozik senkire, még a partnerre, házastársra sem. Nemek szerint viszont a férfiakban erősebb a bizalom, ahogyan az alábbi infografikán is látható.

notebook_infografika_megengeded_parodnak_v1

Ami a társkeresést illeti, váratlan eredmény született: a válaszadók döntő többsége, 75%-a nem használ társkereső applikációkat (mint például a kifejezetten okostelefonokra fejlesztett Tindert, vagy a hagyományos, internetes társkeresők mobilbarát applikációit) a telefonján. Úgy tűnik, ilyen nagy arányban élnek boldog párkapcsolatban hazánkban. Akik használnak, azok törlik is regisztrációjukat, miután párra találtak (16%). Csupán elenyésző azok száma, kik jegelik (inaktívvá teszik) profiljukat (2%), vagy mindent meghagynak, de nem lépnek be (5%). A pártalálás után is társkereső applikációkat használók 2%-ot képviselnek a felmérésben – és a férfiak vannak többségben.

notebook_infografika_tarskereso_a_mobilon_v1

#

A kutatást online kérdőíves módszerrel a notebook.hu megbízásából a webformance Kft. végezte 14349 résztvevő bevonásával 2016. június 1–30. között. 

 

Comments

Kapcsolat Notebook.hu Marketing

Talán ez is érdekel

Xiaomi Mi 10 lite Youtube nyereményjáték

Nyerj Xiaomi Mi 10 lite telefont!

Kissé viseltes már a régi telód? Akkor most itt az esélyed, hogy beújíts egy vadiúj, …