Kezdőlap / Egyéb / Maximum 80 ezer Ft juthat egy okostelefonra! De ez is kiderült: nincsenek titkaink a mobilban a párunk előtt.

Maximum 80 ezer Ft juthat egy okostelefonra! De ez is kiderült: nincsenek titkaink a mobilban a párunk előtt.

A magyar férfiak és nők nem titkolnak semmit párjuk előtt, sokan azt is megengedik, hogy partnerük belenézzen az üzenetekbe, Facebook profiljukba – derült ki a notebook.hu kutatásából. Mint ahogy az is, hogy kevésbé számít a márkahűség; a mobilinternet még nem alap; és 150 ezer Ft alatt szeretnénk megúszni a laptopot, míg telefonnál 80 ezer Ft a lélekhatár.

Ha valami nem hiányozhat a nyaralás alatt, az a telefon. Egyértelmű, hogy akinek van és elutazik, az magával viszi, a válaszadók csupán 29%-a pakolja be a nagyobb méretű notebookot és csupán 26%-a a tabletet. Ami viszont érdekesség, hogy a férfiak nagyobb arányban (33%) viszik magukkal – talán dolgozni – a laptopjukat, még a hölgyeknél ez az arány csak 23%, és inkább a kisebb méretű táblagépre voksolnak. De mi a helyzet az egyéb szokásokkal és tervekkel?

notebook_infografika_mit_viszel_magaddal_nyaron_v1

A notebook.hu online kérdőívét kitöltő, közel 15 ezer válaszadó 42%-a nyilatkozott úgy, hogy tervez idén új okostelefont vásárolni, míg notebookra 43% költött vagy költ majd idén. Míg a 18-24 éveseknél a legerősebb a notebook vásárlási kedv (51%), addig okostelefont a legnagyobb arányban a 14-18 évesek (46%) terveznek idén beszerezni. A tablet a legkevésbé kelendő, de mégis a 25-39 éves korosztályból a megkérdezettek 22%-a nyilatkozott úgy, hogy beszerez idén egy-egy ilyen eszközt.  A vásárlás oka leginkább a meglévő gép elavultsága (58%) vagy balesete (27%), a kihagyhatatlan akciók és a trendkövetés kevésbé számít (9% és 5%).

Mennyi az annyi?

Bár mindkét nem igyekszik az olcsóbb középkategória árszintjén lavírozni – okostelefonra átlagosan kb. 80 ezret, notebookra 140 ezret, tabletre 62 ezret szánunk –, mégis jelentős eltérés van férfiak és nők között az elektronikai eszközöket érintő összegek tekintetében.

notebook_infografika_mennyit_adnal_kutyure_v1 (2)

Míg előbbi okostelefonra közel 90 ezer forintot is hajlandó lenne költeni, úgy nők esetében ez az összeg maximum 70 ezer forint. Még szembetűnőbb a különbség a notebookoknál: a férfiak közel 160 ezer forintot is áldoznának egy új gépért, a nők maximum 118 ezerben gondolkodnak. Tablet esetében is a férfiak költenének többet, 65 ezer Ft körül, a hölgyek pedig csupán 58 ezer Ft-ot szánnának rá.

notebook_infografika_mennyit_adnal_okostelefonra_nem_v1

A fenti összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek. Legtöbbet könnyedén a 14–24 éves korosztály adna telefonért, tabletért vagy notebookért: telefonra akár 94 ezret is, de a 100 ezres lélektani határt ők sem lépnék át. Ezzel szemben az 50-59 évesek már csak 54 ezer forint körüli összegben, míg a 60+ korosztály 49 ezer forintban merne gondolkodni új okostelefon esetén.

notebook_infografika_mennyit_adnal_kutyure_kor_v1

Hol és mit vásárolunk szívesebben?

A kutatás eredménye szerint a márkahűség csak annyira számít, hogy ár-érték arányban legyen a kiválasztott elektronikai eszköz. A válaszadók 65%-a több márkát is használ vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, hogy mikor melyik brandet választja. Okostelefonnál legnépszerűbb a Samsung lett (33%), őt a Sony (12%), az Apple (10%) és a Nokia (10%) követi. A feltörekvő Huawei telefonmárkát a megkérdezettek 8%-a használja.

notebook_infografika_milyen_markaju_telefon_v1

A tabletek versenyét ugyancsak a Samsung vezeti a kérdőíves listán (25%), a második helyen az Asus (10%) és az Apple (10%) termékei állnak. A dobogó harmadik helyére pedig a Lenovo állhat fel 9%-kal.

notebook_infografika_milyen_markaju_tablet_v1

Notebookok esetében a legtöbb válaszadó az Asust jelölte meg (21%), második a Lenovo (16%), harmadik az Acer (15%) lett. Ezenkívül még érdemes megemlíteni, hogy a megkérdezettek 14%-ának HP, míg 12%-ának Dell notebookja van otthon. Apple MacBookot csak a válaszadók 3%-a tart otthonában.

notebook_infografika_milyen_markaju_notebook_v1

Meglepő, hogy az interneten, webshopban vásárolt elektronikai eszközök aránya a válaszadók körében alacsonyabb, mint várnánk, csupán 34%, míg 66% válaszolt úgy, hogy inkább üzletben, személyesen vásárol „kütyüket”. Hasonló arányt mutatott korábban az Odor Motor robogó alkatrész webáruház kutatása is. A férfiak egyébként jóval nyitottabbak az internetes vásárlásra: elektronikai eszközt 41%-uk vásárolt már webshopban, míg a nőknél ez az arány csak 24%. Kor szerinti bontás alapján – nem meg lepő módon – a 14-39 évesek nyitottabb az online vásárlásra (37-39%).

notebook_infografika_hol_szoktal_elektroniait_v1

Sms-re már nem költünk, mobilinternetre pedig még nem

Az online kutatás kitért arra is, ki mit használ üzenetküldésre, valamint navigálásra az okostelefonon. Talán nem meglepő az eredmény, miszerint a Facebook Messenger – amely az elmúlt időszakban önálló, multifunkciós platformmá alakult – 85%-kal magasan verte a hagyományos sms-t (59%), de a Viber is jól szerepelt 38%-kal. A Skype és a WhatsApp már kevésbé erőteljes, előbbi 19%, utóbbi 7%-ot képvisel a felmérésben.

notebook_infografika_hogyan_kuldesz_uzenetet_v2

Közlekedést segítő alkalmazások tekintetében a Google Maps elsöprő többséggel (53%) győzött, őt az IGO (15%), a Waze (13%) és az Über (6%) – béke poraira – követi. Az 50 év felettiek több mint fele viszont nem használ semmilyen alkalmazást.

notebook_infografika_kozlekedes_v1

A mobilinternet azonban továbbra is érzékeny (vagy inkább hiányzó) téma: a válaszadók 26%-a nyilatkozott úgy, hogy nem rendelkezik mobilinternet csomaggal, akiknek pedig van, azok sem a nagyobb adatforgalmat biztosító keretet használják (21% a 150-500 MB javára).

notebook_infografika_van_mobilinternet_a_mobilod_v1

Alig szelfi

Bár mindannyian tapasztalhatjuk, mennyire képesek a szelfik elárasztani Facebook üzenőfalunkat és hírfolyamunkat (főleg nyáron nagyrészt a hölgyek esetében), a kérdőív női válaszadói csak nagyon ritkán (34%) vagy egyáltalán nem (30%) szoktak szelfizgetni! Hozzá kell tenni, hogy szelfi témában azért a nők erősebbnek bizonyultak az uraknál, bár nem sokkal előzik meg őket: a szelfimániára igennel válaszoló hölgyek 8%-ot képviselnek, míg az urak 5%-ot. Nem meglepő tény, hogy a legerősebb szelfiseket a 14-17 évesek között találtuk.

notebook_infografika_mennyire_vagy_szelfimanias_v1

Titkok nélkül – egy kis bulvár

Megengednéd, hogy párod belenézzen a mobilodba, és elolvassa az üzeneteidet? Nos, a notebook.hu válaszadóinak 47%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs titkolnivalója a telefonján, így párja bármikor belenézhet akár az sms-ekbe, akár személyes Facebook profiljába. A felmérésben résztvevők 33%-a válaszolta azt, hogy bár megengedné a kíváncsiskodást, párjának nem szokása a személyes dolgaiban kutatni. Csupán 20% vélte úgy, hogy a telefon (és a benne lévő üzenetek) abszolút magánügy és nem tartozik senkire, még a partnerre, házastársra sem. Nemek szerint viszont a férfiakban erősebb a bizalom, ahogyan az alábbi infografikán is látható.

notebook_infografika_megengeded_parodnak_v1

Ami a társkeresést illeti, váratlan eredmény született: a válaszadók döntő többsége, 75%-a nem használ társkereső applikációkat (mint például a kifejezetten okostelefonokra fejlesztett Tindert, vagy a hagyományos, internetes társkeresők mobilbarát applikációit) a telefonján. Úgy tűnik, ilyen nagy arányban élnek boldog párkapcsolatban hazánkban. Akik használnak, azok törlik is regisztrációjukat, miután párra találtak (16%). Csupán elenyésző azok száma, kik jegelik (inaktívvá teszik) profiljukat (2%), vagy mindent meghagynak, de nem lépnek be (5%). A pártalálás után is társkereső applikációkat használók 2%-ot képviselnek a felmérésben – és a férfiak vannak többségben.

notebook_infografika_tarskereso_a_mobilon_v1

#

A kutatást online kérdőíves módszerrel a notebook.hu megbízásából a webformance Kft. végezte 14349 résztvevő bevonásával 2016. június 1–30. között. 

 

Comments

Kapcsolat Notebook.hu Marketing

Talán ez is érdekel

Olcsó kiegészítők a notebookod-hoz

Hihetetlen, de néha a legapróbb kiegészítők tudják a legjobban megkönnyíteni a hétköznapi felhasználók dolgát. Egy …