A Galaxy Note 7 készülékek 4%-át még nem kapta vissza a gyártó – Drasztikus intézkedések

 

Bár úgy tűnik, hogy a Galaxy Note 7 válságát tudják kezelni, a valóság az, hogy a készülékek 4%-át még mindig nem kapta vissza a gyártó. Január 10-én a Samsung kijelentette, hogy egészen addig a visszahívott készülékek 96%-át kapták vissza és itt az ideje, hogy újfajta intézkedéseket hozzanak annak érdekében, hogy senki se használja a veszélyes telefont.

Mióta a gyártó bejelentette a Galaxy Note 7 készülékek visszahívását, együttműködött a különféle telefonos szolgáltatókkal és kormányokkal. Korlátozták az eszközök funkcióit és speciális promóciókat ajánlottak azok számára, akik visszaadták a készüléket. Mindez nem volt elegendő ahhoz, hogy a Samsung visszakapja a Galaxy Note 7 telefonok 100%-át, így más megoldást kell keresni.

Korlátozott hívások, üzenetek és adatforgalom

Mióta a Samsung elindította akcióját, melynek célja a veszélyes készülékek visszahívása volt, különféle intézkedésekről hallhattunk: visszatérítések, garancia elvesztése, sőt, a gyártó egyeseknek még támogatást is biztosított új okostelefon vásárlására. Azok a Note 7 tulajdonosok, akik eddig nem léptek, úgy tűnik, nem is fognak, így a Samsungnak drasztikusabb megoldásokhoz kell nyúlnia.

A dél-koreai vállalat egyik legfrissebb intézkedése egy olyan frissítés volt, mely megakadályozta az akkumulátor töltését. Azt hitték, így már valóban minden készülék a kezükben lehet végre, de kiderült, hogy a felhasználók sikeresen elkerülték az említett frissítéseket.

A Verizon szolgáltató megerősítette, hogy az Egyesült Államokban számos ügyfele használ Note 7 okostelefont mind a mai napig. 2017. január 18-tól kezdve azonban minden olyan kimenő hívást, mely nem vészhívás, a Verizon ügyfélszolgálatára irányítanak át.

Az USA mellett Ausztráliában és Új-Zélandon is drasztikus intézkedéseket hoznak a készülékek visszahívása érdekében. Ezekben a régiókban a Samsung elérte, hogy 2016. december 15-től a Galaxy Note 7 készülékek számára ne biztosítsanak mobil hálózatot, így az egyetlen (és rendkívül kényelmetlen) megoldás a kommunikációra az, ha a felhasználó talál WiFi-t a közelben.

Comments

Rólunk Katona-Kis András